Alu Color Alu Classic
  • Altid fragtfri levering
  • Individuelt tilpasset
emaerket
0 kr
inkl. moms & fragt
Du har ikke lagt noget i indkøbsvognen, endnu!
Klik på produkterne i menuen for at se vort udvalg
Vi tilbyder:
  • Høj kvalitet
  • Høj tilgængelighed
  • Kort produktionstid
  • Produkter der laves efter dine mål
  • Helt fragtfri levering

Handelsbetingelser og vilkår

Følgende vilkår gælder mellem kunde og Gelænderbutikken Danmark (SE nr. 12 67 54 61)

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: Räckesbutiken Sweden AB
Adresse: Transportgatan 9C, 262 71 Ängelholm, Sverige
E-mail adresse: info@gelaenderbutikken.dk
Telefonnummer: 78 79 12 20
Etableringsår: 2010

Køb og pris

Køb

Når en bestilling skabes, indgåes en aftale om køb mellem kunde og Gelænderbutikken. En ordrebekræftelse skabes og sendes per automatik, til den e-mailadresse der oplyses ved bestilling. Gelænderbutikken indgår ikke aftale med personer der er under 18 år. Hvis en sådan ordre skabes, bliver denne makuleret per automatik. Vi forbeholder os retten til at afvise en ordre.

Pris

Samtlige priser på gelænderbutikken.dk vises inkl. moms. Vi forbeholder os retten til at justere vore priser hvis momssatsen ændres. Ingen afgifter, der ikke tydeligt præsenteres i forbindelse med bestilling, tilkommer.

Kortbetaling

Ved kortbetaling debiteres ordrebeløbet i forbindelse med at ordren lægges, dette på grund af tekniske årsager. Vi har ingen teknisk mulighed, for at vente med debitering til afsendelse af varerne finder sted. I tilfælde af at ordren annulleres, tilbagebetales det debiterede beløb hurtigst muligt.

Betaling

På Gelaenderbutikken.dk kan der betales på følgende måder:

o VISA/Mastercard
o Faktura
o Delbetaling

Der tages ikke gebyr ved betaling på Gelaenderbutikken.dk
Der kan aldrig trækkes et større beløb på dit kort, end det du har godkendt ved købet.
Ved betaling med kort sker der en forudbetaling, dette da alle produkter er specialfremstillede. Ved ordreindgåelse godkendes forudbetaling, når man vælger kort som betalingsmåde.

Faktura

Ved betaling via faktura, samarbejder vi med Svea Finans A/S. For at kunne handle mod faktura, skal kunden oplyse sit CPR-nr. eller virksomhedens CVR-nr. Forudsætninger for at kunne handle mod faktura er bla. at kunden skal være registreret i Det Centrale Personregistret og er over 18 år. Er du under 18 år skal aftalen indgås af en en forælder. En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.
Man må ikke have nogle betalingsanmærkninger. Samtlige fakturaer overlader Gelænderbutikken til Svea Finans A/S. Fakturaens betalingsvilkår er på 14 dage. Ved forsinket betalinger påløber et rykkergebyr på 100 kr. pr. rykker, samt renter i henhold til renteloven. Ved udeblevet betaling sendes fakturaen til Inkasso.

Ved valg af faktura som betalingsmetode, sker leveringen til den registrerede folkeregister- eller virksomhedsadresse. Ønsker man levering til anden adresse, henviser vi til kreditkortsbetaling.

I tilfælde af at der nægtes kredit ved køb, findes istedet muligheden for at betale med kreditkort.

Delbetaling, rentefrit i op til 12 måneder, for privatpersoner

Svea Finans A/S tilbyder privatpersoner, såfremt man kreditgodkendes – dette sker efter at kunden har udfyldt persondata i kassen, at tegne en kontokreditaftale på de vilkår der fremgår af aftalevilkårene. En kontoaftale indebærer at kunden får en kredit, der kan anvendes til indkøb hos Sveas tilknyttede leverandører.

For hvert tilfælde kunden betaler til Svea, så kan modsvarende kredit anvendes til andre indkøb så at kunden amoterer på andre indkøb under den tid kontokreditaftalen gælder .
Kredittilbuddet gælder det beløb der angives i kontoaftalen. Kredittiden vælges ved at sætte kryds i det alternativ, der passer kunden bedst. Kunden påtar sig at tilbagebetale hele kreditten indenfor kredittiden. Det indebærer at kunden hver måned, skal betale mindst den sum der fremgår af det valg man har gjort. Selvfølgelig kan kunden betale mere eller betale hele kreditten på en gang, uden at dette koster ekstra. Hvis kunden vil udnytte kontokrediten, under kredittiden til andre køb, bliver den laveste månedsbetaling højere – dette for at kreditten skal være slutbetalt indenfor den aftalte kredittid.

Jo kortere tilbageværende kredittid, desto højere laveste måndesbetaling. Vil kunden forsætte med den samme laveste månedsbetaling, kan Svea kontaktes på telefon 70 20 33 00 og kunden kan ansøge om at få kredittiden forlænget. Af datatekniske årsager kommer Svea til at, hvis kunden udnytter kontokreditten til flere indkøb, i forsætning fakturere denne separat for de forskellige køb. Selvfølgelig slipper kunden i et sådant fald, at betale for mere end en adviseringsafgift per måned. Hvis kunden ikke opsøgende kontakter Svea, kommer Svea for kundens regning at betale indkøbene hos Gelænderbutikken. Ved spørgsmål henviser vi til telefonnummer 70 20 33 00 for mere information.

Læs om aftalevilkårene på: http://www.sveawebpay.dk/kontovilkar/

Tilbagebetaling

I tilfælde af at kunden har ret til tilbagebetaling, gøres denne indenfor 30 dage fra at vi har modtaget kundens meddelelse.

Levering

Vi har fri fragt for alle leverancer i Danmark.

På ordrebekræftelsen fremgår den leveringsadresse, som varerne bliver sendt til. Hvis man efterfølgende vil ændre leveringsadressen, behøver der udføres en dybdegående identitetskontrol, inden leveringsadressen kan ændres. I sådanne fald kan leveringstiden påvirkes.

På ordrebekræftelsen fremgår den dato, som varerne beregnes at forlade fabrikken. Denne dato er preliminær og kan ændres, i et sådant tilfælde bliver det meddelt. I forbindelse med at varerne overlades til transportfirmaet, modtager kunden en e-mail, der indeholder et sporingslink på forsendelsen. Transportfirmaet leverer forsendelsen til døren. Al levering sker i dagtid. Gelænderbutikken kan ikke stå til ansvar for forsinkelser hos transportøren.

Al levering sker til leveringsadressen, på farbar vej. Hvis levering skal ske til et lejlighedskompleks, afleveres varerne ved porten.

Ved levering af erstatningsvarer, i forbindelse med en reklamation, kan processen være anderledes. Dette afhænger af hvilken transportmåde, der er mest lempelig for den aktuelle forsendelse.

Ved udlastning skal varerne nøje undersøges af modtageren, inden man kvitterer for modtagelsen. Hvis der findes synlige skader på emballage eller varerne, skal dette noteres på fragtseddelen inden denne underskrives. Transportfirmaet sætter ikke gods af, uden en kvittering for modtagelse. Hvilket indebærer at det er modtagerens ansvar, at der er nogen til at tage imod og kvittere for modtagelse af godset.

Hvis kunden ikke er på plads ved udlastning, bliver denne debiterat for de eventuelle udgifter som opstår.

Ved levering til ej brofast ø, leverer transportfirmaet forsendelsen til nærmeste kajplads med en adresse på fastlandet, der skal modtageren være på plads for at tage imod godset.

Til virksomheder leverer vi med vilkår: DAP 020 ”Levering på angiven plads – ikke aflæsset/køber importklarerer”

Leveringstid

Leveringstiden på vore varer varierer afhængigt af sæson, indkommende ordre og på valg af produkt. På gelaenderbutikken.dk præsenteres de aktuelle tidsrammer for afsendelse, på de respektive produktsider. Kombineres produkter med forskellige afsendelsestider i én ordre, gælder da den længst angivne tid, hvilket også specificeres i kassen inden bestilling. Normalt varierer vore leveringstider mellem en og otte uger.

I tilfælde af at den kommunikerede leveringstid ikke kan overholdes, og kunden ikke accepterer den nye leveringstiden, har kunden ret til at annullere købet.

Levering sker med Schenker. Leveringstiden kan variere afhængigt af hvor i landet man bor, men man kan forvente at modtage sin levering mellem 2-10 dage, efter vor dato for afsendelse. Vi leverer til Danmark.

Transportskader

Hvis en transportskade opdages i forbindelse med levering, ser vi gerne at dette anmeldes på plads til transportøren, dette gøres med en notering på fragtseddelen inden denne kvitteres. Derefter tager kunden kontakt med os på telefon (78 79 12 20) og fylder i vor reklamationsformular på https://www.gelaenderbutikken.dk/kundeservice/reklamation/ Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Vi har brug for følgende information hvis du, efter anmodning fra os, sender varen tilbage
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis skjulte skader opdages, skal disse også anmeldes til os på samme måde. Vi ønsker at kunden gør denne anmeldelse til os, indenfor syv arbejdsdage fra modtagelse. Af denne årsag er det vigtigt, at forsendelsen undersøges og befries for emballage i forbindelse med modtagelsen.

I tilfælde af at der har opstået skade, må kunden under ingen omstændigheder anvende eller montere produktet, istedet skal der omgående tages kontakt til Gelænderbutikken. Al emballage skal gemmes, så skaden kan besigtiges. Kan skaden fotodokumenteres, vil vi sætte pris på dette. Afhængigt af skadens omfang, sender vi enten en ny vare eller finder en anden passende løsning.

Fortrydelsesret, reklamation og garanti

Fortrydelsesret

Ifølge loven om forbrugeraftalen (LOV nr 1457 af 17/12/2013) har forbrugeren som udgangspunkt fortrydelsesret ved internethandel. Dog er der forbehold ved en handel, der afser en vare som specialfremstilles efter forbrugerens specifikationer, ved en sådan handel kan forbruger og sælger aftale at fortrydelsesretten frafalder (Kap. 4 § 18).

Varer undtaget fortrydelsesretten
Alle varer på Gelaenderbutikken.dk specialfremstilles efter forbrugerens ønskemål, vi har ingen standardvarer. Ved at gøre en bestilling og acceptere disse betingelser og vilkår, godkender forbrugeren at fortrydelsesretten frafalder. Fortrydelsesretten gælder ikke for virksomhedskunder.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på gelaenderbutikken.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis kunden påviser en fejl på varen, påtager Gelænderbutikken sig at, om kunden ønsker, ordne reparation eller bytte af varen. I tilfælde af at en vare skal byttes ud, skal kunden, efter anmodning fra Gelænderbutikken, se til at den fejlagtige vare returneres. Gelænderbutikken giver kunden erstatning, for eventuelle udgifter i forbindelse med returnering af et godkendt reklameret produkt.

Varen sendes til: Räckesbutiken Sweden AB, Transportgatan 9C, 262 71 Ängelholm, Sverige

Man kan ikke reklamere over noget, hvor der er fejl i bestillingsgrundlaget, som fx. fejlagtigt oplyste mål eller for skader der opstår ved montering. Hvis man ved montering opdager at fejlagtige mål blev oplyst, anbefaler vi at man kontakter Gelænderbutikken for at få løsningsforslag.

Skjulte fejl og skader skal reklameres af køberen før montering og brug af varerne. Dette gælder ikke hvis fejlen er af en sådan karakter, at det først kan opdages ved montering eller brug. Vi ønsker at kunden sender reklamationen til os, indenfor syv arbejdsdage fra varernes leveringstidspunkt. Ved alle typer af fejl og skader, sætter vi pris på og anbefaler at man fotodokumenterer. Efter dette skal reklamationen anmeldes til os på telefon (78 79 12 20) samt via vor reklamationsformular på https://www.gelaenderbutikken.dk/kundeservice/reklamation/ Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Vi har brug for følgende information hvis du, efter anmodningen fra Gelænderbutikken, sender varen tilbage
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Skulle nogle af de leverede varer være fejlagtige, afvige fra følgeseddelen i antal eller mål, skal kunden kontakte Gelænderbutikken hurtigst muligt. Disse fejlagtige varer må ikke monteres eller tilpasses af kunden, uden at Gelænderbutikken har godkendt dette. Et sådant godkendende modtages altid skriftligt. I tilfælde af at disse varer monteres, eller tilpasses af kunden, anses denne at have godkendt varerne og forsendelsen.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@gelaenderbutikken.dk

Fejlmargen

Målene som kunden angiver i forbindelse med bestilling, oplyses, i det fleste tilfælde, i milimeter. Vi forsøger at være så nøjagtige som muligt, i vores produktionsproces, for at overholde disse mål. Vi tolererer en fejlmargen på +/- 3 mm, højde- og længemål, på samtlige produkter. Indenfor dette spænd kan varen ikke reklameres.

Persondata og cookies

Persondata

Ifølge persondataloven må der ikke ske registrering af personoplysninger uden personens sammentykke. Når en bestilling lægges, godkender kunden at Gelænderbutikken gemmer de oplysninger, kunden giver, der behøves for at kunne ekspedere ordren. Oplysningerne kan gives videre til tredje part, med henblik på at kunne håndtere administration af bestilling, levering eller betaling, dertil kommer betalingsleverandører, Trustpilot eller transportører.
Gelænderbutikken udleverer ikke personoplysninger, udover de ovennævnte tilfælde, uden godkendelse eller en tilsendt og underskrevet bekræftelse fra kunden.

For at du kan indgå aftale med os på gelaenderbutikken.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Personoplysningerne registreres hos Räckesbutiken Sweden AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
I forbindelse med, og under behandling af bestilling, sendes e-mails relateret til bestillingen.
Som registreret hos Räckesbutiken Sweden AB har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Räckesbutiken Sweden AB via e-mail info@rackesbutiken.se eller info@gelaenderbutikken.dk

Nøglepersoner for Räckesbutiken Sweden AB har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på gelaenderbutikken.dk er Andreas Wedberg.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer kundeoplysninger i krypteret form via HTTPS/SSL.

Cookies

En cookie er en lille datafil, der gemmes på din computer gennem din internetbrowser. Cookies anvendes for at gøre det muligt at bestille fra vor hjemmeside og for at analysere besøgsstatestik.

Det er muligt fravælge lagring af cookies gennem indstillinger i din browser. Hvis du fravælger cookies, indebærer det dog at det ikke er muligt at bestille fra gelaenderbutikken.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Kundeservice hos Gelænderbutikken tlf. 78 79 12 20 eller e-mail info@gelaenderbutikken.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby.
kfst.dk, e-mail: kfst@kfst.dk, tlf: 41 71 50 00 (Hverdage 9-16)

Dine genveje

Genveje!

Ordreside

    Prisforslag

      Glem mig!